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“For the young men that were able and fit for labor and service did repine that they should spend their time and strength to work for other men’s wives and children, without recompense. The strong, or men of parts, had no more division of food, clothes, etc. then he that was weak and not able to do a quarter the other could; this was thought injustice. The aged and graver men to be ranked and equalized in labor, and food, clothes, etc. with the meaner and younger sort, thought it some indignant and disrespect unto them. And for men’s wives to be commanded to do service for other men, as dressing their meat, washing their clothes, etc. they deemed it a kind of slavery, neither could husbands brook it.”
And so assigned to every family a parcel of land, according to the proportion of their number for that end . . . This had a very good success; for it made all hands very industrious, so as much more corn was planted then otherwise would have been by any means the Governor or any other could use, and saved him a great deal of trouble, and gave far better content. The women now went willingly into the field, and took their little-ones with them to set corn, which before would a ledge weakness, and inability; whom to have compelled would have been thought great tyranny and oppression.”
By this time harvest was come, and instead of famine, now God gave them plenty, and the face of things was changed, to the rejoicing of the hearts of many, for which they blessed God. And the effect of their planting was well seen, for all had, one way or other, pretty well to bring the year about, andsome of the abler sort and more industrious had to spare, and sell to others, so as any general want or famine hath not been amongst them since to this day.”
The experience that was had in this common course and condition, tried sundry years, and that amongst the Godly and sober men, may well convince of the vanity and conceit of Plato’s and other ancients; — that the taking away of property, and bringing into a common wealth, would make them happy and flourishing; as if they were wiser than God. For this community (so far as it was) was found to breed confusion and discontent, and retard much employment that would have been to their benefit and comfort.”Governance_in_Natural_Resources
“Let none object this is man’s corruption, and nothing to the curse itself. I answer, seeing all men have this corruption in them, God in his wisdom saw another course fitter for them
Gentle reader, be careful as you exit the building, there might be more than smoke. And be sure and grab some wine on the way out. You might as well enjoy it while you wait to get back to dinner.
Sir Isaac Newton once said:
“I can calculate the motions of the heavenly bodies, but not the madness of the people..
Read Marks, not Marx if you want to learn anything useful about the future.
JUst tackle one thing at a time So take it slow and steady. Not only will it help reduce the stress in your life, but it will also help everyone around you see you as a doer instead of a freak-out-er
TRADUCCION
Porque los jóvenes que eran capaces y aptos para el trabajo y el servicio se lamentaban de que debían gastar su tiempo y sus fuerzas para trabajar para las esposas e hijos de otros hombres, sin recompensa. Los fuertes, o hombres de partes, no tenían más división de comida, ropa, etc. que el que era débil y no podía hacer una cuarta parte del otro; esto se pensó que era una injusticia. Los hombres más viejos y serios que se clasificaran e igualaran en trabajo, comida, ropa, etc. con los de la clase más baja y más joven, pensaron que era algo indignado y una falta de respeto hacia ellos. Y que a las esposas de los hombres se les ordenara servir para otros hombres, como aderezar su carne, lavar su ropa, etc., lo consideraban una especie de esclavitud, ni los maridos podían tolerarlo «.
Y así asignó a cada familia una parcela de tierra, de acuerdo con la proporción de su número para ese fin. . . Esto tuvo un gran éxito; porque hizo que todas las manos fueran muy laboriosas, de modo que cuanto más maíz se plantara, de lo contrario habría sido por cualquier medio que el gobernador o cualquier otro pudiera utilizar, y le ahorró una gran cantidad de problemas y le dio mucho mejor contenido. Las mujeres salieron ahora de buen grado al campo y se llevaron a sus pequeños con ellos para sembrar el maíz, que antes era un reborde de debilidad e incapacidad; a quien haber obligado se hubiera considerado una gran tiranía y opresión
Para entonces ya había llegado la cosecha, y en lugar de hambre, ahora Dios les dio en abundancia, y el rostro de las cosas fue cambiado, para regocijo del corazón de muchos, por lo cual bendijeron a Dios. Y el efecto de su siembra fue bien visto, porque todos tenían, de una forma u otra, bastante bien para producir el año, y algunos de los más capaces y más industriosos tenían que gastar y vender a otros, como cualquier necesidad general o necesidad. el hambre no ha estado entre ellos desde hasta el día de hoy «. La experiencia que se tuvo en este curso y condición común, probada durante varios años, y que entre los hombres piadosos y sobrios, bien puede convencer de la vanidad y presunción de Platón y otros antiguos; – que la toma de propiedades y la puesta en común de la riqueza los haría felices y florecientes; como si fueran más sabios que Dios. Se descubrió que esta comunidad (en la medida en que lo era) generaba confusión y descontento, y retrasaba muchos empleos que hubieran sido para su beneficio y comodidad «.
No deje que ningún objeto de la corrupción humana y nada lo conjure. Yo respondo, viendo a todos estos hombres en su corrupción, Dios en su sabiduría les tiene otro camino.
Querido lector, tenga cuidado al salir de un edificio, porque habrá más que humo. Tome una botella de vino, al salir. Usted lo disfrutara mientras regresa a casa.